Tatu Tudor - Birou Mediator Bucuresti

Mediatorul European

CINE ESTE MEDIATORUL EUROPEAN?

Institutia Mediatorului European a fost înfiintata prin Tratatul de la Maastricht în 1992. În 1995 Parlamentul European a ales primul Mediator European, în persoana domnului Jacob Söderman, care a fost avocat al poporului si ministru al justitiei în Finlanda. În octombrie 1999 Parlamentul European l-a reales pe domnul Söderman pentru un mandat de cinci ani.

 

CARE SUNT ATRIBUTIILE SALE?

Mediatorul European investigheaza si sesizeaza cazurile de proasta administrare a activitatii institutiilor sau organismelor Comunitatii Europene, cum ar fi Comisia Europeana, Consiliul Uniunii Europene si Parlamentul European. Numai activitatile juridice ale Curtii de justitie si Tribunalului de Prima Instanta nu cad sub incidenta activitatii sale. De obicei, Mediatorul European desfasoara anchete pe baza sesizarilor primite, dar poate desfasura si anchete din propria initiativa.

 

CINE POATE PREZENTA O PLÂNGERE?

Orice cetatean al Uniunii Europene, orice persoana fizica sau juridica având sediul într-un stat membru al Uniunii poate sa depuna o plângere prin posta, fax sau prin e-mail la Mediatorul European.

 

CARE SUNT PUTERILE SALE?

Mediatorul European are vaste puteri de investigare. Institutiile si organismele Comunitatii sunt obligate sa-i furnizeze informatiile solicitate sau sa-i permita accesul la dosarele în cauza. De asemenea, statele membre sunt obligate sa-i furnizeze informatiile care pot ajuta la clarificarea cazurilor de proasta administrare a activitatilor institutiilor sau organismelor Comunitatii Europene.

 

LA CE REZULTATE VA PUTETI ASTEPTA?

În cazul în care, în decursul investigatiilor, plângerea nu este solutionata în mod satisfacator, Mediatorul poate încerca sa gaseasca o rezolvare amiabila care pune capat cazului si satisface reclamantul. Daca aceasta încercare de reconciliere nu da rezultate, Mediatorul poate face recomandari pentru solutionarea cazului. Daca institutia nu accepta recomandarile sale, Mediatorul poate prezenta un raport special Parlamentului European în ceea ce priveste cazul.

 

TIPURI DE PLÂNGERI ADMISIBILE

Multe dintre plângerile adresate Mediatorului European se refera la întârzieri administrative, lipsa transparentei sau la refuzul accesului la informatii. Unele se refera la relatiile de cooperare dintre institutii si agentiile acestora, recrutarea personalului sau desfasurarea competitiilor. Altele se refera la relatiile contractuale dintre institutii si firme private, de exemplu cazuri de terminare neasteptata a contractelor.

 

INFORMATII PUBLICE

Brosura intitulata «The European Ombudsman - Could he help you?» continând si un formular de plângere este disponibila la biroul Mediatorului European. În fiecare an Mediatorul European prezinta un raport anual Parlamentului European. Acest raport este tradus în toate limbile oficiale ale Uniunii Europene. De asemenea, Mediatorul European are si o pagina Web pe Internet unde puteti gasi informatii detaliate si actualizate cu privire la activitatea sa. În final, Mediatorul European face vizite oficiale în toate statele membre, având astfel ocazia sa prezinte cetatenilor în mod direct activitatea sa.

Galerie foto
  • ...