Grecu & Greblis, Asociatie de Experti Contabili Bucuresti

Revizia contabila

Revizuirea contabilă ?i/sau fiscală a unei companii presupune verificarea conformării practicilor ?i eviden?elor contabile la cerin?ele legale ?i manageriale ?i examinarea indeplinirii obliga?iilor declarative ?i de plată la nivel fiscal. Se aseamănă auditului financiar statutar, însă se poate efectua doar pe o perioadă, sau o temă specifică ?i de interes pentru client.

Revizuirea contabilă este utilă când au loc schimbări în structura ac?ionariatului sau a persoanelor cheie din management sau din departamentul financiar-contabil. Acest moment este ideal pentru a examina statutul companiei, din varii motive.

În ipoteza unei preluări, fuziuni, etc., ac?ionariatul/investitorii sunt interesa?i să cunoască valoarea companiei. Orice eroare din contabilitate poate duce la o evaluare eronată la momentul achizi?iei. De exemplu o datorie nerecunoscută în eviden?ele contabile poate diminua valoarea companiei ce conduce la plata unui pre? mai mic din partea cumpărătorului. Din astfel de motive se recomandă identificarea riscurilor fiscale ?i contabile la care este expusă compania înainte de a lua o decizie investi?ională.

În ipoteza schimbării conducerii, este momentul optim pentru a delimita responsabilita?ile viitoare de ac?iunile sau inac?iunile managementului anterior. Se poate folosi cu scopul de a recunoa?te o pierdere suferită de la momentul instalării, ce se poate imputa managerului anterior. În alt context, o examinare a situa?iei reale poate fi benefică ?i pentru a stabili noile priorită?i sau indicatori pentru management, în privin?a organizării activită?ii, proceselor ?i procedurilor din departamentul financiar-contabil.

O revizie contabilă presupune inspectarea registrelor contabile, a înregistrărilor contabile, a politicilor contabile aplicate ?i a practicii contabile în general, în conformitate cu reglementările contabile aplicabile perioadei investigate. Din punct de vedere fiscal, se verifică respectarea obliga?iilor de declarare, modul de interpretare a legisla?iei fiscale ?i adaptarea corectă la specificul activită?ii companiei.

Revizia contabilă presupune organizarea ?i efectuarea următoarelor lucrări:

  • verificarea politicilor contabile;
  • verificarea contabilită?ii prin:
  • verificarea actelor ?i rapoartelor contabile întocmite de personalul clientului ?i a înregistrărilor efectuate în softul de contabilitate, în conformitate cu legisla?ia în vigoare dar ?i cu politicile ?i nevoile managementului;
  • verificarea eviden?ei activelor, capitalurilor ?i datoriilor firmei;
  • verificarea stabilirii obliga?iilor de plata lunare ?i/sau trimestriale;
  • verificarea întocmirea ?i depunerea declara?iilor privind taxele ?i impozitele;
  • întocmirea unui raport de verificare prezentat catre management cu situa?ia reală ?i eventual cu sugestii de optimizare sau redresare
  • Galerie foto
    • ...