Robotics School - After School, ateliere de robotica Bucuresti

Programare in Scratch

STRUCTURA ATELIERELOR
Crearea unui proiect Scratch consta in generarea unei idei, transformarea ei intr-o serie de pasi si implementarea acestora cu blocuri de cod Scratch.

Scratch implica copiii in cautarea de solutii noi la probleme neasteptate. Copiii vor invata nu doar cum sa rezolve o problema predefinita, ci sunt pregatiti sa gaseasca solutii noi atunci cand apar noi provocari (creativitate).

Sa pornesti de la o idee si sa te gandesti cum sa realizezi un program in Scratch necesita perseverenta si practica (autoorganizare).

Cand copii creaza proiecte Scratch, au in vedere o audienta si trebuie sa se gandeasca la modul in care alti oameni vor reactiona si raspunde la proiectele lor.


 
DESFASURAREA ATELIERELOR
ONLINE
 

Durata: 60 de minute

Tarif: 200 de lei / Abonament 4 sedinte

 

VÂRSTA : 7-15 ANI
Numar maxim de copii: 10 / grupa


 
 
SCRATCH ARE CEL PUTIN 3 AVANTAJE MAJORE
 
 
INVATAREA PRIN JOACA
Interfata este prietenoasa, usor de navigat si testat. Totul se invata prin joaca. Nu exista reguli de asa da, asa nu, iar cel mic poate crea orice isi doreste.
 
FORMAREA GANDIRII LOGICE
Scratch ajuta copilul sa isi formeze o gandire logica, structurata, fundatie pentru cursurile viitoare de informatica aplicata
 
TOTUL SE BAZEAZA PE PRACTICA
In scoala programarea incepe cu scheme logice, algoritmi, pix si hartie. Cu Scratch incepe cu desene, animale si sunete pe care cel mic le controleaza, le face sa se anime.
 
 
MAI MULTE DESPRE SCRATCH
Scratch este un limbraj de programare cu interfata grafica, destinat copiilor, ce le permite acestora sa sa controleze actiunile si interactiunile dintre diferite tipuri de media.

Limbajul a fost creat de MIT (Massachussets Institue of Technology) pentru a-i ajuta pe copii sa invete bazele programarii prin joaca si practica. Mai exact cei mici pot crea propriile jucarii si povesti, le pot anima si salva direct in aplicatie, de unde le pot trimite oricui. Mai mult, pot colabora cu alti copii pentru a crea un proiect de echipa. Copiii mai mari de 8 ani pot incepe sa-l foloseasca cu ajutorul unui adult/ educator, nu exista limita de varsta, oricine isi poate incerca talentul.


Scratch sprijina dezvoltarea competentelor secolului XXI. In timp ce lucreaza la proiecte Scratch, copii invata sa selecteze, creeze si sa administreze diferite forme de media, printre care text, imagine, animatie si sunet (informatii). Pe masura ce copiii castiga experienta in crearea de media, ei devin mai receptivi si mai critici cand trebuie sa analizeze media din jurul lor.

Comunicarea eficienta in lumea de astazi necesita mai mult decat abilitatea de a citi si scrie text (comunicare in masa). 

Scratch angajeaza copii in alegerea, manipularea si integrarea unei varietati de media pentru a se exprima creativ si persuasiv(comunicare). Pentru a construi proiecte, copii trebuie sa coordoneze in timp interactiunile dintre mai multi actori.