Expert Mind - Infiintari firme, servicii contabile si juridice, Bucuresti

Servicii conexe

...
Dosarul preturilor de transfer

Inainte de a intra in detalii despre ceea ce este dosarul preturilor de transfer si de ce este necesara intocmirea acestuia, vom aminti ce sunt preturile de transfer si vom defini ce sunt entitatile afiliate. Ce sunt preturile de transfer?

Preturile de transfer sunt preturile stabilite in cadrul tranzactiilor desfasurate intre societati si partile sale afiliate.

Definitia entitatilor afiliate difera de la tara la tara in functie de legislatia specifica tarii respective.

In cazul Romaniei, o persoana fizica este afiliata cu o alta persoana fizica daca acestia sunt sot/sotie sau rude pana la gradul III sau o persoana fizica este afiliata cu o persoana juridica daca persoana fizica detine in mod direct sau indirect minim 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot de catre o persoana juridica la o alta persoana juridica sau controlul efectiv al acelei persoane juridice.

Dosarul preturilor de transfer este un document pe care marii contribuabili sunt obligati sa il intocmeasca anual, pana pe 25 martie, iar cei mici si mijlocii, conform legii la solicitarea organului fiscal in cadrul unui control fiscal.

Prin intermediul dosarului preturilor de transfer se documenteaza si se argumenteaza pretul la care se desfasoara tranzactiile cu societatile afiliate. In functie de informatiile cuprinse in dosar inspectorul decide daca accepta sau ajusteaza preturile practicate de contribuabil.

Cand trebuie prezentat dosarul preturilor de transfer?

In functie de aria in care se incadreaza si de pragurile de semnificatie, societatile care desfasoara tranzactii cu parti afiliate si se incadreaza in categoria marilor contribuabili au obligatia sa intocmeasca si sa prezinte dosarul preturilor de transfer in termen de 10 zile de la primirea solicitarii din partea organului fiscal.

Mari contribuabili, a caror tranzactii depasesc pragurile mentionate in ordinal 442/2016, trebuie sa intocmeasca anual dosarul pana pe 25 martie, termenul legal de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit. In timp ce societatile care se incadreaza in sfera contribuabililor mici si mijlocii sunt obligati sa prezinte dosarul preturilor de transfer in 1 – 2 luni din momentul solicitarii de catre organul fiscal competent. Autoritatile fiscale le pot acorda o perioada suplimentara de 30 de zile pentru intocmirea dosarului de preturi de transfer la cererea societatilor.

Cat dureaza intocmirea unui dosar?

In functie de numarul de ani fiscali pentru care se doreste intocmirea dosarului, numarul de tranzactii care trebuie documentate si existenta unei documentatii la nivel de grup care ar putea fi utilizata ca punct de pornire pentru documentatie pregatirea unui dosar de preturi de transfer poate dura intre una si 4 luni.

De ce trebuie sa intocmiti dosarul preturilor de transfer?

Unul din cele 3 motive, este ca:

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer este o cerinta legala – potrivit modificarilor legislative din anul 2016, neprezentarea sau prezentarea incompleta a dosarului preturilor de transfer se amendeaza cu sume de pana la 14.000 lei. Unii considera ca aceasta suma nu reprezinta chiar o paguba insa, la aceasta se mai adauga ajustari ale bazei impozabile. Adica, autoritatile fiscale au puterea de a ajusta preturile de achizitie / veniturile obtinute din tranzactiile cu partile afiliate, ceea ce atrage dupa sine impozite suplimentare de plata insotite de penalitati si dobanzi.
  • Foloseste drept mijloc de protectie fiscala in situatia primirii unei solicitari din partea organelor abilitate. Dosarul cuprinde toate informatiile cu privire la functiile companiei, activele utilizate in cadrul grupului si riscurile asumate pentru realizarea de tranzactii cu sens si continut economic la pretul pietei. In acelasi timp, dosarul preturilor de transfer are functie de instrument de management din prisma analizei preturilor practicate pe piata pentru aceste tranzactii. Ca avantaj comercial intocmirea dosarului preturilor de transfer ajuta la intelegerea aprofundata a tipul de afacere si posibilitatile de optimizare fiscal a acesteia.
  • Pentru a evita impactul negativ al ajustarilor recomandam contribuabililor mici si mijlocii pregatirea din timp a dosarului preturilor de transfer, chiar daca in prezent nu este un control fiscal. Din punct de vedere fiscal, pregatirea in avans a dosarului preturilor de transfer este in avantajul entitatii, in sensul evitarii posibilelor ajustari viitoare, iar pe seama dosarului intocmit se poate fundamenta o politica de preturi de transfer. In cazul in care sunt tranzactii cu societati afiliate din alte tari se evita dubla impunere a profitului.
  • Cum se intocmeste dosarul preturilor de transfer?

    Fiecare dosar de preturi de transfer presupune parcurgerea a trei sectiuni principale:

    • Sectiunea descriptiva care cuprinde informatii financiare, principalii clienti, concurenta strategia de afaceri, structura juridica atat a grupului cat si a companiei locale
    • Elaborarea analizei functionale prin care se definesc functiile indeplinite de catre companie, riscurile asumate si activele utilizate in activitatea sa
    • Analiza economica – in aceasta etapa se selecteaza cele mai potrivite metode de preturi in conformitate cu specificul fiecarei tranzactii si aplicarea metodei pentru a se testa conformitatea cu principiul valorii de piata si studii de comparabilitate.

     Cum va vine EXPERT MIND in ajutor?Cautati sa intocmiti un dosar de preturi de transfer care sa va ofere protectie fiscala, dar in acelasi timp sa il puteti utiliza si ca instrument de management?

    EXPERT MIND, cu o experienta de peste 11 ani pe piata financiar-contabila, nominalizata cu locul I in topul celor mai bune societati membre CECCAR, cu peste 1000 de clienti din toate domeniile de activitate si peste 250 de controale de succes iti sta la dispozitie pentru un bussines fara riscuri fiscale.

    ...
    Servicii de evaluare

    Orice investitie implica, inainte de toate, o atenta evaluare pentru a stii care sunt riscurile si, in egala masura, care sunt oportunitatile. 

    Cu cat serviciul este mai bine prestat si implica experti, cu atat investitia este pentru tine o afacere excelenta, pe termen lung.

    EXPERT MIND dispune de specialistii potriviti pentru a-ti furniza servicii de evaluare si reevaluare imobiliara respectand principiile, metodele si standardele profesionale si etice promovate de catre ANEVAR, cu scopul de a estima o valoare pe care o stabileste piata in urma tranzactiilor.

    Un raport de evaluare imobiliara iti este util pentru:

    • Stabilirea valorii de piata a proprietatii, in vederea vanzarii si cumpararii acesteia la valoarea ei corecta
    • Evaluarea sau reevaluarea proprietatii in vederea stabilirii cotei de impozitare
    • Evaluarea sau reevaluarea proprietatii pentru inregistrarea in contabilitate si in raportarea financiara

    ...
    Servicii de inventariere externalizata

    Timpul dedicat inventarierii nu reprezinta uneori o resursa de care dispun companiile si poate ingreuna, pana la oprire, activitatea zilnica a unei companii. Procedurile cuprinse in cadrul unui astfel de proces sunt complexe si implica o atentie suplimentara si resurse umane pretioase.Stiai ca poti externaliza serviciul de inventariere catre EXPERT MIND? 

    Evaluand piata si nevoile ei, ne diferentiem prin furnizarea de servicii de nisa, realizand proceduri specializate pe specificul activitatii cu respectarea stricta a proceselor si normelor interne.

    Inventarierea este un proces generator de probleme in fiecare organizatie din prisma alocarii de personal pentru realizarea acestuia, planificarii si realizarii fara intrerupere a activitatii de baza, precum si din prisma calitatii si relevantei informatiilor furnizate la final.

    Apeland la specialistii nostri iti poti desfasura activitatea intr-un ritm normal, canalizandu-ti toata energia si resursele pe activitatile de baza, fara intreruperi.

    Toate activitatile cuprinse in procesul de inventariere: procedura de lucru, desfasurarea propriu-zisa a activitatii pe teren si raportarea finala sunt resposabilitatea echipei noastre de specialisti.

    Transparenta in procesul de inventariere externalizata si stricta organizare ne defineste in totalitate. In peste 10 ani de experienta, EXPERT MIND s-a intalnit cu suficiente situatii specifice pentru a gasi solutii in orice situatie.

    Astfel, procesul de inventariere se incheie cu predarea dosarului de inventare care cuprinde:

    • Rezumatul procesului de inventariere
    • Declaratie de inceput de inventor
    • Minuta activitatii de inventariere
    • Procesul verbal de inventariere a locatiei
    • Anexa la procesul verbal care include detalii referitoare la articolele neconforme, deteriorate sau expirate
    • Declaratie de sfarsit de inventor

     

    Pe langa constatarile faptice, comisia de inventariere realizeaza o apreciere generala a pregatirii gestiunii, a organizarii inventarierii, sesizarii problemelor speciale ce impun o atentie sporita, precum si sugestii de imbunatatire a activitatii companiei pe viitor.

    Categorii
    Date de contact
    0374437378
    Str. Agatha Barsescu, Nr. 15B, Et. 2, Sector 3, Bucuresti
    Distribuie