Total Contabilitate - servicii contabilitate, resurse umane Bucuresti

Contabilitate

Orice persoana fizica sau juridica care desfasoara activitate economica sau care aduce venituri au obligatia sa conduca contabilitatea proprie, respectiv contabilitatea financiara si, dupa caz, contabilitate de gestiune, sa inregistreze actele contabile, sa prelucreze si sa pastreze documentele inregistrate in programul de contabilitate. Fie contabilitatea este intocmita in cadrul unui departament intern fie externalizat, contabilitatea fiind intocmita de catre o companie specializata pe domeniul financiar-contabil, contabilitatea trebuie intocmita conform cadrului legislativ aflat in vigoare in Romania.

O contabilitate bine intocmita este, de asemenea, un beneficiu pentru afacere, aceasta ajutand la adminstrarea si controlul finantelor, planificarea dezvoltarii si asigura oferirea de servicii mult mai eficiente.

Noi, ca si companie, oferim pe langa serviciile de contabilitate asistenta in implementarea sistemului tip buget, previziune financiara. Bugetul este privit ca fiind instrumentul de previziune financiara a activitatiilor companiei care face diferenta si ofera echilibru si stabilitate financiara  tinand seama de structura si repartizarea fondurilor in cadrul departamentelor producatoare si achitarea obligatiilor financiare.

Total Contabilitate ofera clientilor sai o gama variata de servicii financiar-contabile, cum ar fi:

  • asistenta privind intocmirea documentelor contabile primare in functie de specificul activitatii;

  • inregistrarea documentelor pe articole contabile in programul de contabilitate;

  • solicitarea documentelor constatate lipsa;

  • intocmirea evidentei sintetice si analitice a furnizorilor si clientilor;

  • intocmirea registrului de casa si jurnalelor de banca in lei si in devize;

  • intocmirea nir-urilor, bonurilor de consum, a deconturilor de cheltuieli, etc.;

  • intocmirea evidentei mijloacelor fixe si calcularea amortizarii, precum si a obiectelor de inventar;

  • intocmirea balantei de verificare lunare, efectuarea tuturor verificarilor aferente inchiderii de luna;

  • intocmirea jurnalelor de vanzari si de cumparari;

  • intocmirea registrului jurnal;

  • intocmirea registrului inventar;

  • intocmirea registrului mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar, etc.;

  • intocmirea declaratiilor lunare, semestriale si anuale;

  • calcularea taxelor si impozitelor de plata catre bugetul de stat si intocmirea ordinelor de plata pentru achitarea acestora la termenele prevazute de lege; 

 

Contabilitatea este stiinta si arta stapanirii afacerilor, in care scop se ocupa cu "masurarea, evaluarea, cunoasterea, gestiunea si controlul activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, precum si a rezultatelor obtinute din activitatea persoanelor fizice si juridice", in care scop "trebuie sa asigure inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea, publicarea si pastrarea informatiilor cu privire la pozitia financiara, performanta financiara si fluxurile de trezorerie, atat pentru cerintele interne ale acestora, cat si in relatiile cu investitorii prezenti si potentiali, creditorii financiari si comerciali, clientii, institutiile publice si alti utilizatori." - Legea contabilitatii nr. 82/1991 art. 2, cu modificarile si completarile ulterioare

Contabilitatea romaneasca este impartita in doua ramuri: contabilitate in partida simpla, simplificata, si contabilitatea in partida dubla.

"Societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, respectiv contabilitatea financiara, potrivit prezentei legi, si contabilitatea de gestiune adaptata la specificul activitatii. Institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial, precum si persoanele fizice care desfasoara activitati producatoare de venituri au, de asemenea, obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, respectiv contabilitatea financiara si, dupa caz, contabilitatea de gestiune."- Legea contabilitatii nr. 82/1991 art. 1, cu modificarile si completarile ulterioare.

“Orice operatiune economico-financiara se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ. Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate – Legea 82/1991 art. 6, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conform Legii nr. 31/1990, cu modificarile si completarile ulterioare, privind desfasurarea de activitati cu scop lucrativ, persoanele fizice si juridice se pot asocia si pot constitui societati comerciale. De altfel, si Legea contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede faptul ca societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, respectiv contabilitatea financiara, potrivit prezentei legi, si contabilitatea de gestiune adaptata la specificul activitatii.

Organizarea contabilitatii patrimoniale constituie o obligatie stabilita prin lege pentru toate persoanele juridice, precum si pentru persoanele fizice care au fost autorizate sa desfasoare activitati pe cont propriu si au calitatea de comerciant. Rolul documentelor contabile este de inregistrare cronologica si sistematica a operatiunilor efectuate. Documentele justificative sunt reflectate in contabilitate (imagine sintetica a operatiunilor), iar  toate inregistrarile din contabilitate trebuie sa aiba la bază un document justificativ. Baza legala privind organizarea si conducerea evidentei contabile este formata in principal din:

  • Legea contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare;

  • OMFP 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conform cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare;

  • Legea nr. 571/2003 - Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Notiunea de contabilitate primară se refera la intocmirea documentelor contabile care stau la baza inregistrarii in tranzactiilor economice:

  • contabilitatea registrului de casa;

  • contabilitatea notelor de intrare-receptie (nir-uri);

  • intocmirea deconturilor de cheltuieli;

  • intocmirea facturilor care trebuie emise catre client (facturare);

  • intocmirea de dispozitii de plata/incasare catre casierie;

  • completarea de chitante, cecuri, ordine de plata, foi de varsamant;

  • intocmirea de ștate de plata, pontaje.

Galerie foto
  • ...