Rio - Gradinita & After School Bucuresti

Program 4 - 5 ani

Este o perioada a imaginatiei bogate si a inventarii de povesti. Copilul se bucura de dezvoltarea limbajului si se foloseste de el pentru a capta atentia celor din jur. Acesta traieste din nou o perioada încarcata emotional, trecând adesea , rapid, de la o stare la alta. Poate deveni agresiv verbal, plânge des, râde zgomotos, se lauda etc. Începe sa fie interesat de adoptarea comportamentelor specifice sexului de care apartine: fetitele se identifica cu mamele si încearca sa le imite cât mai mult si, în acelasi fel procedeaza si baietii cu tatii lor. Acest fapt duce si la separarea lor în joc: baietii se vor juca mai des între ei si fetele împreuna cu alte fete.

 

Tipul fundamental de activitate: jocul, în special cel care duce la întarirea rolurilor de gen (fetele prefera  jocurile de-a printesele, baietii prefera  jocurile cu lupte).

Tipul de relatii si de comunicare: se diminueaza dependenta fata de adulti. Leaga prietenii strânse dar nu foarte stabile. Apar adesea conflicte în relatiile formate. Prefera prezenta altor copii în jocul sau care devine, în special, joc social. Este vorbaret si are un vocabular destul de bogat de care se foloseste pentru a inventa povesti.  Cauta sa înteleaga sensurile cuvintelor si expresiilor.

 

Inteligenta cognitiva:

  • îsi poate orienta atentia, în mod voluntar, pentru aproximativ 10 minute;
  • rationamentele lui se bazeaza pe prima lui impresie, nefiind înca capabil sa înteleaga pe deplin legatura dintre cauza si efect;
  • da dovada de capacitati imaginative deosebite.

 

Inteligenta multipla:

  • este constient de ceea ce spun sau pot crede oamenii despre el si se jeneaza atunci când se râde de el;
  • se bucura de confirmarile celor din jur;
  • imita adultii si se straduieste sa fie autoritar sau grijuliu atunci cand i se pare ca o cere contextul.

 

Poti veni în întâmpinarea nevoilor lui daca:

  • îi confirmi identitea de gen;
  • îi oferi cadrul potrivit în care el sa îsi poata asuma mici responsabilitati;
  • organizezi activitati prin care copilul sa se familiarizeze cu varietatea caracteristicilor unei persoane;
  • îl ajuti sa anticipeze anumite consecinte ale comportamentului;
  • îi oferi îndrumare catre gasirea de raspunsuri în rezolvarea conflictelor.
Galerie foto
  • ...