Stanciu Margareta - Cabinet de Avocat Bucuresti

Dizolvarea voluntară şi lichidare firma

Lichidarea/dizolvarea voluntara presupune desfiintarea firmei, prin vointa si sub controlul asociatilor. Se desfasoara in 2 etape - dizolvarea si lichidarea voluntara (I) si radierea (II), pentru urmarea acestei proceduri fiind obligatorie lipsa oricaror datorii ale societatii catre creditori sau acordul acestora cu privire la stingerea pasivului. Prima etapa o constituie dizolvarea societatii, in urma acestei operatiuni se pronuntanta o incheiere prin care se ia act de vointa asociatilor de dizolvare a societatii. Ulterior pronuntarii dizolvarii societatii, legislatia societatilor comerciale impune curgerea unui termen de 30 de zile intre cele 2 etape, numit termen de opozitie. La expirarea acestui termen se poate declansa si radierea societatii, ce echivaleaza cu incetarea existentei persoanei juridice. 

 

Acte necesare:- acte de identitate asociati- actul constitutiv al societatii la zi- bilant de lichidare intocmit de un expert contabil- certificat de atestare fiscala potrivit caruia societatea si-a indeplinit obligatiile fiscale- certificat de inregistrare si anexele acestuiaOnorariul pentru operatiunea de dizolvare,lichidare,radiere societate este de 400 lei ambele etape.Onorariul NU include taxele de dizolvare,lichidare,radiere societate de la Registrul Comertului.

Galerie foto
  • ...