Rio 2 - Gradinita sector 6
Predarea si actul educational
La RIO2, actul educational are rolul de a provoca toti copiii, oferindu-le oportunitatea de a-si descoperi propria personalitate si unicitate.
Împreuna exploram lumea si interactionam cu diverse medii si culturi, învatând sa ne adaptam acestora.
Prin intermediul activitatilor desfasurate, cream conexiuni între experientele de la gradinita si informatiile pe care copiii le primesc din mediul înconjurator. Pentru a întelege procesul prin care universul functioneaza, copiii interactioneaza cu un volum mare de informatii, pe care trebuie sa învete sa le puna în practica.
Sala de grupa devine, astfel, un mediu provocator si stimulativ, în care valorificam punctele de vedere ale copiilor, întelegerea si gândirea acestora.
Prin intermediul mijloacelor creative copiii comunica experientele lor, dezvoltând cooperarea pro-sociala, negocierea, grija fata de sine si ceilalti, comunicarea asertiva si exprimarea emotiilor într-un mod sanatos si echilibrat.
Activitatile planificate urmaresc programa avizata de Ministerul Educatiei Nationale, completata cu o paleta de ramuri neexplorate, care sa ii ajute sa se integreze si sa se adapteze provocarilor actuale, si promoveaza conceptul de dezvoltare globala si complexa, care vizeaza cuprinderea tuturor aspectelor importante ale dezvoltarii complete a copilului, in acord cu particularitatile sale de varsta si individuale.
La Rio2, oferim conditiile specific pentru dezvoltarea deplina a copilului, tot personalul fiind implicat in reusita educational.
Procesul de invatare dureaza toata ziua, fiecare act intreprins fiind unul educativ. Se invata atat prin explorare, interactiune directa, contexte si medii diverse, cat si prin joc, copilul fiind ulterior capabil sa invete in cadrul activitati independente.
La Rio2 avem convingerea ca educatia din afara insitutiei este la fel de valoroasa ca si cea realizata in interior si promovam si aplicam principiile educatiei in aer liber.
Procesul instructiv educativ are la baza urmatoarele domenii experentiale propuse prin curriculum national:
Domeniul Limba si Comunicare;
Domeniul Stiinta (cunoasterea mediului/activitati matematice); Aspecte privind cunoasterea mediului. În cadrul temelor abordate se transmit noi experiente si cunostinte despre oameni si mediu;
Domeniul Psihomotric;
Domeniul Om si Societate (educatie pentru societate/activitati practice); Se urmaresc aspecte interculturale despre om si societate, descoperirea cotidianului/datini si obiceiuri din cultura germana bazate pe exemple si asezarea lor în contextul propriului mediu de viata;
Domeniul Estetic si Creativ (educatie muzicala/activitati artistico-plastice).